Kako prodati udio u firmi?
23 siječnja, 202210 razloga zašto vam treba procjena vrijednosti poduzeća
20 studenoga, 2022Procjena vrijednosti brenda ili koliko vrijedi brend Vaše tvrtke?
Možda i najbolja perspektiva na to koliki dio vrijednosti tvrtke proizlazi iz njenog brenda jest postaviti si hipotetsko pitanje: Što će se dogoditi s vrijednošću tvrtke ako tvrtka sutra izgubi svoj brend?
Nije jednostavno dati odgovor na to pitanje. Brend efekti su vidljivi i u najsitnijim dijelovima tvrtke te ih nije lako pojedinačno sagledati. Brend može utjecati na prihode poduzeća, cjenovnu politiku, kao i na trošak financiranja. Sukladno, procjena vrijednosti brenda može biti iznimno zahtjevan posao.
Generalno gledajući, vrijednost brenda je lakše procijeniti u situacijama kad:
- ne postoje razlike u kvaliteti između proizvoda tvrtke i proizvoda njezine konkurencije (osim brenda) u sektoru
- postoji barem jedna tvrtka u sektoru koja je doista “generička”
Nastavno na prethodno spomenute točke i činjenice da tvrtka s brendom ima veću vrijednost od „generičke“ tvrtke i da je Intriznična – prava vrijednost tvrtke – vrijednost koja se pridaje imovini na temelju njezinih fundamenata: novčanih tokova, očekivanog rasta i rizika, upravo ta razlika između vrijednosti tvrtke s brendom i vrijednosti „generičke“ tvrtke predstavlja vrijednost brenda. Vrijednost brenda je impliciran u gotovo svim inputima DCF modela izračuna intrinzične vrijednosti tvrtke (prihodi, marže, reinvestiranje, povrat na kapital…), a ovako to izgleda na primjeru Coca Cole i Cott („generičkog“ proizvođača sokova):
Odličan “pricing power” (moć naplate više cijene od konkurencije za identičan proizvod) primjer tvrtke s brendom je i primjer iz farmaceutske industrije, gdje je za identičan proizvod: aspirin, Bayer svojevremeno naplaćivao 6 USD, dok je „generički“ proizvođač naplaćivao 2,25 USD.
Ako želite saznati vrijednost brenda Vaše tvrtke ili kako prodati udio u firmi, slobodno nas kontaktirajte i rado ćemo Vam pomoći.