Procjena vrijednosti brenda ili koliko vrijedi brend Vaše tvrtke?

Kako prodati udio u firmi
Kako prodati udio u firmi?
23 siječnja, 2022
procjena vrijednosti
10 razloga zašto vam treba procjena vrijednosti poduzeća
20 studenoga, 2022
Kako prodati udio u firmi
Kako prodati udio u firmi?
23 siječnja, 2022
procjena vrijednosti
10 razloga zašto vam treba procjena vrijednosti poduzeća
20 studenoga, 2022
Show all

Procjena vrijednosti brenda ili koliko vrijedi brend Vaše tvrtke?

Procjena vrijednosti brenda ili koliko vrijedi brend Vaše tvrtke?

Možda i najbolja perspektiva na to koliki dio vrijednosti tvrtke proizlazi iz njenog brenda jest postaviti si hipotetsko pitanje: Što će se dogoditi s vrijednošću tvrtke ako tvrtka sutra izgubi svoj brend?

Nije jednostavno dati odgovor na to pitanje. Brend efekti su vidljivi i u najsitnijim dijelovima tvrtke te ih nije lako pojedinačno sagledati. Brend može utjecati na prihode poduzeća, cjenovnu politiku, kao i na trošak financiranja. Sukladno, procjena vrijednosti brenda može biti iznimno zahtjevan posao.

Generalno gledajući, vrijednost brenda je lakše procijeniti u situacijama kad:

  • ne postoje razlike u kvaliteti između proizvoda tvrtke i proizvoda njezine konkurencije (osim brenda) u sektoru
  • postoji barem jedna tvrtka u sektoru koja je doista “generička”

Nastavno na prethodno spomenute točke i činjenice da tvrtka s brendom ima veću vrijednost od „generičke“ tvrtke i  da je Intriznična – prava vrijednost tvrtke – vrijednost koja se pridaje imovini na temelju njezinih fundamenata: novčanih tokova, očekivanog rasta i rizika, upravo ta razlika između vrijednosti tvrtke s brendom i vrijednosti „generičke“ tvrtke predstavlja vrijednost brenda. Vrijednost brenda je impliciran u gotovo svim inputima DCF modela izračuna intrinzične vrijednosti tvrtke (prihodi, marže, reinvestiranje, povrat na kapital…), a ovako to izgleda na primjeru Coca Cole i Cott („generičkog“ proizvođača sokova):

Odličan “pricing power” (moć naplate više cijene od konkurencije za identičan proizvod)  primjer tvrtke s brendom je i primjer iz farmaceutske industrije, gdje je za identičan proizvod: aspirin, Bayer svojevremeno naplaćivao 6 USD, dok je „generički“ proizvođač naplaćivao 2,25 USD.

procjena vrijednosti brenda aspirin

Izvor: Damodaran.com

Ako želite saznati vrijednost brenda Vaše tvrtke ili kako prodati udio u firmi, slobodno nas kontaktirajte i rado ćemo Vam pomoći.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)