Zašto je efikasno reinvestiranje važno za tvrtke?

Povrat na investiciju za klijenta
Povrat na investiciju za klijenta – Wave Studio
22 listopada, 2021
Kako prodati udio u firmi
Kako prodati udio u firmi?
23 siječnja, 2022
Povrat na investiciju za klijenta
Povrat na investiciju za klijenta – Wave Studio
22 listopada, 2021
Kako prodati udio u firmi
Kako prodati udio u firmi?
23 siječnja, 2022
Show all

Zašto je efikasno reinvestiranje važno za tvrtke?

Reinvestiranje se može vezati uz zaradu poduzeća, kao omjer zadržavanja zarade (stopu reinvestiranja), ili uz prodaju/prihod, kao omjer prodaje/prihoda i uloženog kapitala. Kako bi prihodovno raslo, poduzeće mora reinvestirati u kapacitet, u bilo kojem obliku, a to reinvestiranje, ukoliko nije dovoljno efikasno, može iscrpiti novčane tokove.

Ukratko, reinvestiranje u bilo kojem razdoblju uključuje ne samo ulaganja u postrojenja i kapacitete (capex – ulaganje u materijalnu imovinu), već i obrtna sredstva, akvizicije i ulaganja u istraživanje i razvoj te nematerijalnu imovinu.

Formula za izračun reinvestiranja:

Reinvestiranje = (Cap Ex – amortizacija i deprecijacija) + Promjena nenovčanog radnog kapitala + Akvizicije + (Troškovi istraživanja i razvoja – Amortizacija istraživanja i razvoja)

Upravno to reinvestiranje akumulirano tijekom vremena predstavlja kapital tvrtke (engl. Invested capital), a oba se broja (reinvestiranje i uloženi kapital) mogu skalirati/svesti na poslovnu zaradu nakon oporezivanja (EBIT(1-t)) ili na prihod. Kada su marže stabilne, oba pristupa su jednako korisna, ali kada se marže mijenjaju, mjere na razini prihoda postaju korisnije.

Koje to tvrtke reinvestiraju efikasnije?

Tvrtke koje ulažu učinkovitije/efikasnije su:

  • one tvrtke koje ostvaruju veći omjer prihoda po investiranom kapitalu („sales / invested capital“ )
  • one tvrtke koje generiraju niže stope reinvestiranja za bilo koju danu stopu rasta ili koje ostvaruju veći povrat na uloženi kapital na novo ulaganje

Prikaz mjera reinvestiranja

reinvestiranje tvrtke

Izvor: damodaran.com

Ako želite saznati ulaže li vaša tvrtka efikasno u svoje poslavanje, odnosno generira li dovoljan rast svojim reinvestiranjem, kontaktirajte nas.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)